teisipäev, 1. aprill 2008

raamatukogu identiteedist

Väga huvitav lugemine tänases Library Journalis: Bill Crowley "Lifecycle Librarianship: Giving up the information illusion will keep librarians and libraries relevant for a lifetime".

Autor kritiseerib Ameerika Ühendriikide ja Kanada ülikoolide raamatukogu- ja infoteaduse õppekavade liigset kaldumist infovaldkonda ja lastes nii ähmastuda arusaamisel raamatukogu põhiolemusest ning funktsioonidest.
Hiljuti tehtud ulatuslikud uuringud inimeste ootustest raamatukogudele näitavad, et inimesed ei tule raamatukokku ennekõike info pärast (kuna seda saab tänapäeval mujaltki). Raamatukokku tullakse lugema, õppima, ennast täiendama, uurimustööd tegema, meeldivalt aega veetma jms.
Professor Crowley arvates raamatukogunduse segamine infoteadus(t)ega on solkinud arusaama teatud ametitest ja loonud paraja segaduse ka tööjõuturul (kes keda koolitab ja mida milline diplom tähendab).
Elukestva õppe ajastul ei kao raamatukogud kuhugi, kuna inimesed vajavad kohta, kuhu tulla õppima, end täiendama jne jne.

Kommentaare ei ole: