Kohe-kohe algab kool ja nii on hariduse teema (taas) päevakorral. Tõusetuvad jutud hariduse tähtsusest, välja tuuakse koolide ja erialade pingeread, käsil on haridusreform, tekivad küsimused, kas õppida Eestis või välismaal jpm.
Olles ise igapäevaselt osaline Eesti kõrgharidussüsteemis ja nähes meil toimuvat nö jooksvalt ja vahetult, siis minule tunduvad need jutud sageli jutud jutu pärast, kui midagi tegelikult parandada ja paremini teha soovivad. Praktikute hulgas on kirumine väga levinud, nagu ka arvamus, et küll mujal on asjad ikka paremini kui meil endil - me oleme uskumatult ebakindlad ja vähese eneseusuga rahvas! Kõik aga, kel võimalust olnud asju näha ja kogeda nii siin kui seal, teavad et on head ja halba nii siin kui seal ja see ongi normaalne asjade käik :)
Mulle tundub, et meile küll meeldib ja me räägime, et haridus on tähtis.. kuid me väga ei käitu selle järgi tegelikkuses! Eestis saab väga paljudel juhtudel läbi tegelikult nö formaalset haridust omades. Ja pole siis ime, et me nii ebakindlad oleme! Kui olla asi ise õppinud, mingi lühikursuse läbinud vms - siis selle läbi ei saa kindlust, et ma sellest asjast ikka kõike tean ja oskan. Ise õppimine on väga oluline, kuid ta on vaid komponent suuremas hariduse omandamise süsteemis. Ja kui jääb omandamata pilt suuremast tervikust, siis on väga keeruline sellesse täisväärtuslikult panustada, seda arendada ja maailmatasemel hoida.
Kui vaadata raamatukogu- ja infoteaduste (sh kõik mäluasutused!) valdkonda, siis maailmas esirinnas on kindlasti need, kus erialaringkonnad väärtustavad erialaharidust!
2 kommentaari:
Mai, selleks et kriitiliselt hinnata/analüüsida/võrrelda Eestis pakutava infoteadusliku hariduse kvaliteeti soovitan käivitada koostöös välisülikoolidega ühisõppekava, kus üliõpilased õpivad kõikides partnerülikoolides võrdses ulatuses... siis on hulgaliselt võrdlusvõimalusi ... :-). Erasmus Mundus annab selleks suurepärased võimalused. Sellel suvel hindas meeskond Euroopa hariduseksperte Erasmus Mundus 10 parimat õppekava Erasmus Mundus kvaliteedikäsiraamatu koostamiseks, nende hulgas TLÜ Digital Library Learning (DILL) õppekava ja leidis, et see on tugevaim õppekava analüüsitud õppekavadest ja TLÜ tugevaim partner konsortsiumis.... (Kogu protsess ja visiit oli üles ehitatud tüüpilise akrediteerimisskeemi sarnaselt).
Sellised hinnangud annavad tublisti jõudu infoteadusliku hariduse edasiseks arendamiseks... :-)
Ma ei jõudnud kahjuks varem kommenteerida.. arvan, et igasugused koostöövormid on kasulikud nii, nagu mõõta saab asju mitmeti jne :)
Tore, et te hea hinnangu saite ja kui sellel kursusel edaspidi ka kohalikud (ehk siis näiteks TLÜ, Oslo ja Parma üliõpilased) osalema saavad hakata, tuleb kindlasti tahke juurde!
Postita kommentaar