teisipäev, 6. juuni 2017

iseteeninduse pahupoolest rahvaraamatukogudes

Huvitav lugemine iseteeninduse pahupoolest Ameerika rahvaraamatukogudes: Checking Out Securely: The Challenge of Staffless Libraries.
Näiteks Taani raamatukogude kogemused nn 24/7 teenuse pakkumisel on pigem positiivsed, kogukond vaatab ka ise asjade sujumise järele. Ameerikas on aga positiivsete juhtumite kõrval ka negatiivseid näiteid ja neile artiklis viidataksegi.
Eestis meil neid muresid lähiajal siiski karta pole. Nagu meil oli keeruline kunagi käima saada raamatukogutöö põhiprotsesside automatiseerimist (mille tulemus on avalik e-kataloog lugejate jaoks ja saab üle võrgu tellida jne), keeruline on saada käima kultuuripärandi digiteerimist ja e-raamatutele juurdepääsu rahvaraamatukogudes, nii ei pea meie omavalitsused perspektiivikaks ka iseteeninduse võimaldamist rahvaraamatukogudes. Selline e-riik see Eesti ongi!

Kommentaare ei ole: