Taani raamatukogude külastamise üks peamisi põhjusi oli lähemalt teada saada ja näha nende iseteenindusvõimalusi. Kopenhaageni linnaraamatukogus on see hetkel kõige kaugemale jõudnud ehk neil on väljatöötatud video vahendusel virtuaalteenindus neiks tundideks kui maja on küll avatud, kuid inimesest teenindajaga kohapeal suhelda ei saa. Muuhulgas eeldab iseteenindus palju abistavaid materjale ja silmahakkavaid märgiseid ning juhendeid, et inimestel oleks võimalik ise hakkama saada. Viimane tundub väga iseenesest mõistetav, kuid nagu praktika näitab: tihti raskesti teostatav. Järgnevalt mõned fotod Kopenhaageni linnaraamatukogu peamajast:
Raamatukokku sisenedes tervitab selline suur infotahvel
Vaated fuajeest, kus on palju erinevaid väljapanekuid lugemissoovitustega ja kohvik
Vaade aatriumile
Iseteenindusala arvutite kasutamiseks, printimiseks, koopiate tegemiseks ja skanneerimiseks
Kõige juures on abistavad selgitused
... ja toredad märgistused
Viimasel fotol ongi virtuaalteeninduse näide, kust saab abi otsida ja/või video vahendusel raamatukoguhoidjaga suhelda
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar